<\/figure><\/div>\n\n\n\u0160i dalis – nema\u017eiau svarbi, nei i\u0161grynintas \u012fmon\u0117s identitetas.<\/p>\n\n\n\n
J\u016bs\u0173 verslas turi ai\u0161kiai \u017einoti, kokie yra pagrindiniai siekiami tikslai. \u012emon\u0117s veikl\u0105 turi paremti stipri vizija<\/strong>. <\/p>\n\n\n\nTik i\u0161sik\u0117l\u0119 pagrindinius savo tikslus, gal\u0117site sudaryti tinkam\u0105 veiksm\u0173 \u012fgyvendinimo plan\u0105.<\/p>\n\n\n\n
I\u0161sikeltus tikslus skirstykite taip:<\/p>\n\n\n\n
\nVizija<\/strong> – realisti\u0161ka svajon\u0117.<\/li>\n\n\n\nTikslai<\/strong> – dideli pasiekimai, kurie \u012fgyvendins vizij\u0105.<\/li>\n\n\n\nU\u017edaviniai<\/strong> – konkret\u016bs \u017eingsniai, artinantys tikslus.<\/li>\n<\/ul>\n\n\n\n \n\n\n\na) Vizija.<\/h3>\n\n\n\n Ai\u0161ki, pasiekiama vizija yra sprendim\u0173 \u012fmon\u0117je pamatas.<\/p>\n\n\n\n
Nenaudokite \u0161ablon\u0173, kuriuos da\u017enai galima pamatyti \u012fmoni\u0173 “Vizija, Misija, Vertyb\u0117s” puslapiuose. Tai yra, venkite nieko nerei\u0161kian\u010di\u0173, nekonkre\u010di\u0173 sakini\u0173.<\/p>\n\n\n\n
J\u016bs\u0173 vizija – j\u016bs\u0173 svajon\u0117<\/h4>\n\n\n\n Negalvokite vien apie savo \u012fmon\u0119, galvokite ir apie save – kur j\u016bs<\/strong> nor\u0117tum\u0117te matyti savo kompanij\u0105 po 10 met\u0173?<\/p>\n\n\n\n \n\n\n\nb) Tikslai.<\/h3>\n\n\n\n Jei vizija yra svajon\u0117, tai tikslai – norimi pasiekimai, kurie i\u0161pildys t\u0105 svajon\u0119.<\/p>\n\n\n\n
Pavyzd\u017eiui, \u017emogus gali tur\u0117ti vizij\u0105 po pasaul\u012f keliauti nuosavu l\u0117ktuvu, ta\u010diau tam pasiekti reiks i\u0161sikelti ir tiksl\u0105 – i\u0161silaikyti piloto licenzij\u0105.<\/p>\n\n\n\n
Tikslai turi b\u016bti konkret\u016bs, bei paremti realiomis galimyb\u0117mis. Tikslai turi b\u016bti real\u016bs. <\/p>\n\n\n
<\/div>
Tikslas – apibr\u0117\u017etas<\/h3> Siekiamas tikslas turi b\u016bti apibr\u0117\u017etas bei realisti\u0161kas.<\/p>\n
,,Tapti geriausia novatori\u0161ka statybos kompanija”<\/em> – n\u0117ra<\/strong> tikslas.<\/p>\n,,Per 10m. tapti modulini\u0173 nam\u0173 statybos lyderiu Kauno rajone”<\/em> – \u017eymiai geriau.<\/strong><\/p><\/div>\n\n\n \n\n\n\nc) I\u0161sikelti u\u017edaviniai.<\/h3>\n\n\n\n \u012emon\u0117s u\u017edaviniai – artimiausi \u017eingsniai, kuriais \u012fmon\u0117 art\u0117s prie i\u0161sikelt\u0173 didesni\u0173 tiksl\u0173.<\/p>\n\n\n\n
I\u0161 esm\u0117s tai didesni ciklai, suskirstyti \u012f ma\u017eesnius norimus pasiekimus, kuri\u0173 siekim\u0105 galima planuoti (t.y. pereiti prie 4 dalies).<\/p>\n\n\n\n
Tikslai gali b\u016bti \u012fvair\u016bs:<\/h4>\n\n\n\n\nNurungti konkurent\u0105 per ateinan\u010dius 2 metus.<\/li>\n\n\n\n Dvigubai padidinti gamybos paj\u0117gum\u0105.<\/li>\n\n\n\n Pasiekti 50 t\u016bkst. sek\u0117j\u0173 soc. tinkluose.<\/li>\n\n\n\n 20% suma\u017einti gamybos ka\u0161tus.<\/li>\n\n\n\n Atsinaujinti \u012frang\u0105<\/li>\n\n\n\n Ir t.t.<\/li>\n<\/ul>\n\n\n\n4. Tiksl\u0173 Siekimas.<\/h2>\n\n\n\n
<\/figure><\/div>\n\n\nSura\u0161\u0117te visus savo tikslus, o dabar – metas sudaryti konkret\u0173 plan\u0105, kaip t\u0173 tiksl\u0173 siekti.<\/p>\n\n\n\n
\u0160i plano dalis gali gan\u0117tinai skirtis tarp \u012fmoni\u0173, mat kiekvienas verslas turi sav\u0173 tiksl\u0173 bei i\u0161\u0161\u016bki\u0173.<\/p>\n\n\n\n
Vis d\u0117lto, vienas dalykas yra universalus – tiksl\u0173 siekimas turi remtis analize. ,,Aklosiomis” nieko nei\u0161pe\u0161ite – privalote i\u0161siai\u0161kinti, kokios yra pagrindin\u0117s kli\u016btys bei kokie veiksmai jas \u012fveiks.<\/p>\n\n\n\n
\n\n\n\na) Konkurent\u0173 analiz\u0117<\/h3>\n\n\n\n Kalbant apie pagrindines kli\u016btis, Konkurentai – labai geras pavyzdys. <\/p>\n\n\n\n
Patariame skirti laiko ir detaliai i\u0161analizuoti savo konkurencij\u0105. Konkurent\u0173 analiz\u0117 – ne tik j\u0173 pardavimai, klient\u0173 srautai bei kainodara; bet ir gilus konkurento pa\u017einimas.<\/p>\n\n\n\n
I\u0161bandykite konkurento paslaugas<\/h4>\n\n\n\n Jei turite galimyb\u0119, \u012fsigykite i\u0161 konkurento paslaug\u0173 I\u0161siai\u0161kinkite, k\u0105 jie daro geriau u\u017e jus, k\u0105 jie daro pras\u010diau u\u017e jus, o svarbiausia – d\u0117l koki\u0173 prie\u017eas\u010di\u0173 klientas mieliau rinkt\u0173si konkurent\u0105, o ne jus.<\/p>\n\n\n\n
\n\n\n\nb) Rinkodaros planas<\/h3>\n\n\n\n Skirkite nema\u017eai d\u0117mesio savo rinkodaros planavimui.<\/p>\n\n\n\n
Analizuokite \u012fvairius rinkodaros kanalus, \u012fvertinkite, kokiais b\u016bdais lengviausia \/ optimaliausia pasiekti j\u016bs\u0173 tikslin\u0119 auditorij\u0105.<\/p>\n\n\n\n
Geriausia rinkodara – kompleksin\u0117. Patariame neskirti vis\u0173 i\u0161tekli\u0173 tik vienam kanalui ar tik ,,tradiciniams” marketingo b\u016bdams.<\/p>\n\n\n
Patarimai rinkodarai<\/h3> Bendradarbiaukite su ,,influenceriais”.<\/strong><\/p>\nIe\u0161kokite b\u016bd\u0173 bendradarbiauti su populiari\u0173 blog\u0173 autoriais, ,,instagram” \u017evaig\u017ed\u0117mis, ,,Youtube” k\u016br\u0117jais ir pana\u0161iai.<\/p>\n
Tokia personalizuota reklama\/produkt\u0173 pristatymas gali sukurti \u017eymiai geresnius pardavimus, lyginant su \u012fprasta reklama. Be to, da\u017enai tokia reklama s\u0105lyginai yra ir pigesn\u0117.<\/p>\n<\/li>
Sudarykite veiksm\u0173 plan\u0105 – bent 6 m\u0117nesiams.<\/strong><\/p>\nGeriausia reklama – apgalvota reklama. Patariame i\u0161 anksto sudaryti vis\u0105 reklamos kampanijos plan\u0105 – \u017einoma, visad reikia kampanij\u0105 koreguoti (kai atsiranda duomen\u0173 apie rezultatus), ta\u010diau yra svarbu tur\u0117ti pamatin\u012f plan\u0105.<\/p>\n<\/li>
Nuobodi reklama – niekam ne\u012fdomi.<\/strong><\/p>\nSukurkite reklam\u0105, kuri i\u0161si\u0161okt\u0173 i\u0161 konkurencijos bei i\u0161 tikr\u0173j\u0173 sudomint\u0173 potencialius sek\u0117jus, atkreipt\u0173 j\u0173 d\u0117mes\u012f.<\/p>\n
Tai gali b\u016bti komedinis etiudas, neformalus pristatymas, ne\u012fprastas formatas ir t.t.<\/p>\n<\/li>
Naudokit\u0117s Soc. tinkl\u0173 reklamos parametrais.<\/strong><\/p>\nJei reklamuosite savo prekes ar paslaugas socialiniuose tinkluose, b\u016btinai reklamos nustatymus koreguokite manualiai.<\/p>\n
Atitaikykite savo tikslin\u0119 auditorij\u0105 – pasirinkite tinkam\u0105 am\u017eiaus grup\u0119, gyvenam\u0105j\u0105 viet\u0105.<\/p>\n<\/li>
Potencialius pirk\u0117jus paverskite sek\u0117jais.<\/strong><\/p>\nEfektyvi rinkodaros strategija neb\u016btinai yra paremta vien reklamavimu.<\/p>\n
Raskite, kaip sukurti ry\u0161\u012f tarp j\u016bs\u0173 ir potenciali\u0173 pirk\u0117j\u0173. Reguliar\u016bs soc. tinkl\u0173 \u012fra\u0161ai, dovanos, konkursai sek\u0117jams, susib\u016brim\u0173 organizavimas – gera prad\u017eia.<\/p>\n<\/li><\/ul><\/div>\n\n\n
\n\n\n\nc) Kozeriai.<\/h3>\n\n\n\n Taip pat, gerai \u012fvertinkite ir j\u016bs\u0173 ,,kozerius” – galimybes, kuriomis pasinaudojus galite stipriai pakilti vir\u0161 konkurent\u0173.<\/p>\n\n\n\n
\u0160iomis galimyb\u0117mis neb\u016btina naudotis i\u0161kart. Tai gali b\u016bti vadinamas ,,planas B” – priemon\u0117, kuri pad\u0117t\u0173 jums atsigauti sunkiu verslui metu.<\/p>\n\n\n\n
\u0160is skyrius – labai subjektyvus. Galb\u016bt vienos \u012fmon\u0117s koziris yra galimyb\u0117 prekes pristatyti dvigubai grei\u010diau nei konkurentai, o kitos \u012fmon\u0117s – prad\u0117ti teikti personalizuotas prekes ir pan.<\/p>\n\n\n\n
\n\n\n\nd) Finans\u0173 valdymas.<\/h3>\n\n\n\n Stipr\u016bs \u012fmon\u0117s finansai – pagreitis tiksl\u0173 link.<\/p>\n\n\n\n
Sudarydami verslo plan\u0105, d\u0117mes\u012f skirkite ne tik rinkos analizei, id\u0117joms bei rinkodaros planui – \u012fvertinkite ir savo finans\u0173 valdym\u0105.<\/p>\n\n\n\n
Sudarykite finans\u0173 valdymo plan\u0105.<\/strong><\/h4>\n\n\n\nNaudodamiesi turima SSGG analize, \u012fsigilinkite \u012f savo silpnybes, galimybes bei gr\u0117smes.<\/p>\n\n\n\n
Atraskite b\u016bd\u0173 kaip nuolatos auginti kapital\u0105, greitinti pinig\u0173 apyvart\u0105. Taip pat ruo\u0161kit\u0117s ir gr\u0117sm\u0117ms – sudarykite krizi\u0173 suvaldymo plan\u0105.<\/p>\n\n\n\n
Galiausiai, apgalvokite ir \u012fmon\u0117s poreikius – technikos atnaujinim\u0105, reikalingas l\u0117\u0161as pl\u0117trai, kitus ka\u0161tus.<\/p>\n\n\n
<\/div>
Finans\u0173 valdymas – svarbus<\/h3> \u012evertinkite savo poreikius bei gr\u0117smes, bei sudarykite finans\u0173 valdymo plan\u0105.<\/p>\n
Suma\u017einkite i\u0161laidas, kurias \u012fmanoma suma\u017einti; kaupkite kapital\u0105; planuokite didesnius pirkinius i\u0161 ankso.<\/p><\/div>\n\n\n
\n\n\n\n
e) Pl\u0117tra.<\/h3>\n\n\n\n Pl\u0117tros planas – svarbus. Nenor\u0117dami pridaryti daug klaid\u0173 staigaus ,,prasimu\u0161imo” atveju, turite i\u0161 anksto \u017einoti, koki\u0173 veiksm\u0173 imtis, kai \u0161iems ateis laikas.<\/p>\n\n\n\n
Pl\u0117tros planas:<\/h4>\n\n\n\n\nGalim\u0173 nauj\u0173 prekybos viet\u0173 analiz\u0117.<\/li>\n\n\n\n Pl\u0117trai reikalingo kapitalo skai\u010diavimas.<\/li>\n\n\n\n Reikaling\u0173 dokument\u0173 ruo\u0161a.<\/li>\n\n\n\n Ateities partneriai, tiek\u0117jai.<\/li>\n\n\n\n Naujos produkt\u0173 \u0161akos: rinkos analiz\u0117.<\/li>\n\n\n\n Personalo organizavimas ple\u010diantis, ir t.t.<\/li>\n<\/ul>\n\n\n\n5. Palaikymas \/ prie\u017ei\u016bra<\/h2>\n\n\n\n
<\/figure><\/div>\n\n\nSiekiant savo tiksl\u0173, yra svarbu ,,nenukrypti nuo kurso”.<\/p>\n\n\n\n
Tam yra svarbus verslo krypties palaikymas bei prie\u017ei\u016bra. Pasteb\u0117j\u0119 nedideles problemas, gal\u0117site jas i\u0161spr\u0119sti prie\u0161 joms tampant didel\u0117mis b\u0117domis.<\/p>\n\n\n\n
Verslo prie\u017ei\u016bra labai priklauso nuo veiklos tipo, ta\u010diau \u017eemiau mes pateikiame kelet\u0105 bazini\u0173 aspekt\u0173, kuri\u0173 yra svarbu nepamir\u0161ti.<\/p>\n\n\n\n
\n\n\n\na) Efektyvumo analiz\u0117.<\/h3>\n\n\n\n Efektyvumo analiz\u0117 yra skirta suprasti, kaip efektyviai veikiate ir, ar ne\u0161vaistote savo resurs\u0173.<\/p>\n\n\n\n
\u012e efektyvumo analiz\u0119 susideda daug aspekt\u0173 – prek\u0117s pelningumo vertinimas, pagrindini\u0173 ka\u0161t\u0173 skai\u010diavimas bei i\u0161laid\u0173 ir naudos santykis.<\/p>\n\n\n\n
Taip pat – savo darbuotoj\u0173 geb\u0117jim\u0173 \u012fvertinimas, papildom\u0173 mokym\u0173 skyrimas bei kiti galimi veiksmai, skirti pagerinti \u012fmon\u0117s veikl\u0105 bei padidinti pelningum\u0105.<\/p>\n\n\n
<\/div>
Samdykite profesional\u0105<\/h3> Jei nemokate atlikti kurios nors i\u0161 b\u016btin\u0173 analizi\u0173, patariame pasisamdyti profesional\u0105-analitik\u0105. Analizi\u0173 kokyb\u0117 yra gyvybi\u0161kai svarbi.<\/p><\/div>\n\n\n
\n\n\n\n
b) Rinkodaros rezultat\u0173 steb\u0117jimas<\/h3>\n\n\n\n Rinkodaros negalima atlikti aklai – b\u016btina steb\u0117ti naujausius rezultatus (analitin\u0119 informacij\u0105 apie susidom\u0117jim\u0105\/paspaudimus\/kain\u0105 ir t.t.), bei atitinkamai koreguoti savo strategij\u0105.<\/p>\n\n\n\n
Trumpai tariant, j\u016bs turite atrasti kas veikia, o kas ne – t\u0105 padarysite bandydami bei mokydamiesi i\u0161 klaid\u0173.<\/p>\n\n\n\n
\n\n\n\n
c) Komandos gerov\u0117.<\/h3>\n\n\n\n J\u016bs\u0173 verslas gali tik tiek, kiek gali j\u016bs\u0173 komanda.<\/p>\n\n\n\n
Darbuotoj\u0173 pasitenkinimas darbo aplinka yra labai svarbus – gerindami savo komandos gerov\u0119, pelnysite ir savo koleg\u0173 i\u0161tikimyb\u0119, ir geresnius darbo rezultatus bei iniciatyv\u0105.<\/p>\n\n\n\n
Apklausos – svarbios<\/h4>\n\n\n\n Patariame reguliariai atlikti darbuotoj\u0173 apklausas, vykdyti laisvus susirinkimus, kur kiekvienas gali i\u0161sakyti savo r\u016bpes\u010dius\/nuomon\u0119.<\/p>\n\n\n\n
Surink\u0119 itin vertingos informacijos apie savo komandos priekai\u0161tus, gal\u0117site sukurti geresnes darbui s\u0105lygas bei didinti efektyvum\u0105, ma\u017einti darbuotoj\u0173 kait\u0105.<\/p>\n\n\n\n
\n\n\n\n
d) \u012emon\u0117s Finans\u0173 steb\u0117jimas.<\/h3>\n\n\n\n Kaip ir su rinkodara, taip ir su finansais – svarbu nuolatos steb\u0117ti esam\u0105 situacij\u0105 bei rasti b\u016bd\u0173 j\u0105 gerinti.<\/p>\n\n\n\n
Visi \u012fmon\u0117s tikslai i\u0161 esm\u0117s susiveda \u012f finansus – finansiniai rodikliai puikiai atspindi, kaip \u012fmonei sekasi siekti savo tiksl\u0173.<\/p>\n\n\n\n
Nuolatos steb\u0117kite rinkos bei asmenin\u0119 situacij\u0105 ir darykite reikiamas korekcijas – \u012fmon\u0117s problemas lengviausia sutvarkyti tol, kol jos dar ma\u017eos ir nepastebimos.<\/p>\n\n\n
<\/div>
I\u0161siai\u0161kinkite visk\u0105<\/h3> Jei verslas auga l\u0117\u010diau, nei tik\u0117jot\u0117s – i\u0161siai\u0161kinkite kod\u0117l. Jei auga grei\u010diau – i\u0161siai\u0161kinkite kod\u0117l.<\/p><\/div>\n\n\n
Papildomi patarimai<\/h2>\n\n\n\n \u0160tai ir aptar\u0117me kaip sudaryti savo verslo plan\u0105.<\/p>\n\n\n\n
Nors geram verslo planui sudaryti gali prireikti ir keliolikos valand\u0173, \u0161is dokumentas smarkiai prisid\u0117s pire j\u016bs\u0173 \u012fmon\u0117s gerov\u0117s, o galb\u016bt – net pritrauks investicij\u0173.<\/p>\n\n\n\n
\u017demiau taip pat pateikiame kelet\u0105 patarim\u0173, kurie pad\u0117s optimaliau siekti savo tiksl\u0173.<\/p>\n\n\n
Papildomi patarimai<\/h3> Tikslai – su terminais.<\/strong><\/p>\nKai galvojate apie reikaling\u0105 \u017eengti \u017eingsn\u012f, \u012fmon\u0117s tiksl\u0105 ir t.t., visad apgalvokite, per kok\u012f termin\u0105 norite tai padaryti\/pasiekti.<\/p>\n
Tiksl\u0173 ,,deadlines” labai padeda nepamesti \u012fmon\u0117s situacijos ir aktyviai dalyvaut jos valdyme.<\/p>\n<\/li>
Analiz\u0117s – svarbus aspektas.<\/strong><\/p>\nAnalizin\u0117 plano dalis (rinkos analiz\u0117, konkurent\u0173 analiz\u0117 ir t.t.) yra itin svarbu. Jei nepasitikite savo geb\u0117jimais, pasisamdykite profesional\u0105 – gerai atlikta analiz\u0117 yra verslo plano veikimo pagrindas.<\/p>\n<\/li>
Galvokite apie sukuriam\u0105 vert\u0119.<\/strong><\/p>\nPakeiskite savo po\u017ei\u016br\u012f – atsikratykite galvojimo ,,kaip u\u017edirbti daugiau”, bei j\u012f pakeiskite ,,kaip galiu suteikti daugiau naudos savo klientui?”.<\/p>\n
I\u0161 prad\u017ei\u0173 \u012fmon\u0117 turi sukurti vert\u0119, o tik tada gr\u012f\u017eta \u012fvertinimas bei didesn\u0117s pajamos.<\/p>\n<\/li>
Skirkite resurs\u0173 inovacijoms, atsinaujinimui.<\/strong><\/p>\nNedarykite visko ,,tradici\u0161kai” – nuolat ie\u0161kokite b\u016bd\u0173, kaip gal\u0117tum\u0117te b\u016bti \u017eingsniu priekyje prie\u0161 savo konkurentus.<\/p>\n
Inovatyvios kompanijos daug geriau prisitaiko prie rinkos, jos da\u017eniau yra \u012fvertinamos ir \u012fvairia parama.<\/p>\n<\/li><\/ul><\/div>","protected":false},"author":100,"featured_media":31883,"comment_status":"open","ping_status":"closed","template":"","meta":{"disable_branded_featured_image":true,"_genesis_hide_title":false,"_genesis_hide_breadcrumbs":false,"_genesis_hide_singular_image":false,"_genesis_hide_footer_widgets":false,"_genesis_custom_body_class":"","_genesis_custom_post_class":"","_genesis_layout":"","ep_exclude_from_search":false,"footnotes":""},"categories":[35],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/financer.lt\/wp-json\/wp\/v2\/how_to\/31882"}],"collection":[{"href":"https:\/\/financer.lt\/wp-json\/wp\/v2\/how_to"}],"about":[{"href":"https:\/\/financer.lt\/wp-json\/wp\/v2\/types\/how_to"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/financer.lt\/wp-json\/wp\/v2\/users\/100"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/financer.lt\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=31882"}],"version-history":[{"count":50,"href":"https:\/\/financer.lt\/wp-json\/wp\/v2\/how_to\/31882\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":81451,"href":"https:\/\/financer.lt\/wp-json\/wp\/v2\/how_to\/31882\/revisions\/81451"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/financer.lt\/wp-json\/wp\/v2\/media\/31883"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/financer.lt\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=31882"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/financer.lt\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=31882"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}