Autorius  Augustas Šilanskas
Atnaujinta: 2024-01-31

Per pastaruosius porą metų visuomenėje sparčiai išpopuliarėjo verslo modelis, pavadinimu ,,DropShipping”.

DropShipping – verslo modelis, kuriame pardavėjas prekes užsako tik tada, kai įvyksta pardavimas galutiniam klientui.

Tačiau viskas nėra taip paprasta – šiame puslapyje rasite objektyvią ir nepagražintą informaciją apie Dropshipping, kaip ir patarimus, kaip pasiekti sėkmę.

Kas yra DropShipping?

DropShipping – verslo modelis, kuriame pardavėjas veikia kaip tarpininkas tarp pirkėjo ir tiekėjo, bei pats nelaiko savo inventoriaus.

DropShippingas nėra atskira verslo niša – galų gale, jūs tiesiog pardavinėjate vienokias ar kitokias prekes.

Dropshipping yra užsakymų išpildymo metodas, kuriuo remiantis jums nereikia turėti nuosavo inventoriaus – užsakymų išpildymu apsiima pats tiekėjas.

Žinoma, toks verslo modelis turi ir trūkumų, kaip aukšta konkurencija, sudėtinga pradžia bei žema marža – juos aptarsime vėliau.


Nors terminas ,,drop shipping” Lietuvoje paplito tik per pastaruosius keletą metų, vis dėlto tai nėra naujas modelis – Lietuvos verslai šiuo modeliu veikia bent dešimtmetį.

DropShipping – D.U.K.

Kas yra DropShippingas?

DropShipping, arba Trikampė Prekyba – prekybos internetu būdas, kuriuo veikiantis pardavėjas parduoda prekes pats nelaikydamas inventoriaus.

Gauti užsakymai yra perduodami tiekėjui – šis išsiunčia prekes pirkėjams.

Ar DropShippingui reikalingos didelės investicijos?

Ne, Dropshiping nereikalauja didesnių investicijų – pradėti veiklą galima beveik be kapitalo.

Šiam verslo modeliui nėra reikalingas inventorius, o užsakymai iš tiekėjo yra vykdomi tik jau gavus apmokėjimą iš galutinio kliento.

 

Kokios yra pagrindinės išlaidos Dropshippingui?

Pagrindinės išlaidos – el. svetainės sukūrimas ir palaikymas (talpinimas, domeno palaikymas), reikalingi el. prekybos įdiegiai ir įrankiai, biudžetas reklamai.

Kokioms nišoms yra tinkamas DropShipping?

DropShippingu galima užsiimti beveik bet kokioje nišoje, kurioje yra parduodamos fizinės prekės. Parduodant elektronines prekes, yra pasirenkamas Affiliate Marketingas.

DropShipping nišų pavyzdžiai: Buitinės prekės, elektrotechnika, grožio prekės, drabužiai bei avalynė, žaislai bei kitos vaikų prekės ir t.t.

Ar DropShipingo konkurencija – didelė?

Taip, Dropshippingui yra būdinga itin didelė konkurencija – įsiskverbti į rinką gali būti sudėtinga.

Ar turėsiu mokėti mokesčius?

Taip, jei gausite pelno, turėsite mokėti atitinkamus mokesčius.

Paprasčiausias būdas įforminti savo veiklą – išsiimti Individualios Veiklos pažymą arba įkurti Mažąją Bendriją.

Kaip veikia Dropshippingas?

DropShippingo (trikampės prekybos) veikimo modelis yra ganėtinai paprastas.

Visą veikimo principą galima suskirstyti į tris žingsnius:

  1. Klientas nusiperka prekę iš Dropshipping verslo.
  2. Dropshippingo verslas perduoda užsakymą tiekėjui.
  3. Tiekėjas atsiunčia prekę tiesiai klientui (Dropship verslo vardu).

Klientas nežino apie trikampį

Turbūt vienas įdomiausių šio modelio ypatumų yra tas, jog galutinis klientas net nesužino, jog jam prekes atsiuntė trečiasis asmuo, o ne pats pardavėjas.

Kliento akimis, jis apsilankė internetinėje parduotuvėje, joje įsigijo prekę, bei iš jos gavo siuntą.

Bet iš tikrųjų, internetinė prekė neturi jokių prekių – ji tik renka užsakymus, bei juos perduoda tiekėjui, kuris atitinkamai šiuos ir išpildo.

Dropshipingas – Privalumai

Nenuostabu, jog šio verslo modelis turi svarių privalumų – mažas pradines išlaidas, atsiribojimą nuo inventoriaus vargų ir ne tik.

Tačiau šį verslo modelį propaguojantys asmenys (kurie tuo pačiu skaitytojams stengiasi parduoti susijusias paslaugas) nepamini ir svarių dropshiping trūkumų, kuriuos būtinai aptarsime.

Dropshipingas – Trūkumai

Aptarėme dažnai girdimus Dropshippingo privalumus, o dabar pakalbėkime apie aspektus, kurie dažnai yra nutylimi – pagrindinius dropshipping verslo modelio trūkumus.

Aukšta konkurencija

DropShipping modelis yra paprastas… Per paprastas.

Dropshipping’o imtis gali kiekvienas, turintis prieigą prie interneto ir bazinius gebėjimus įsisavinti naują informaciją.

Dėl paprastumo, ir dėl to, jog šis verslo modelis tapo tikra sensacija tarp plačiosios visuomenės, šiuo metu tūkstančiai asmenų atidaro savo Dropshipping parduotuves kasdien.

Sunkiau, nei manote

Mes nesakome, kad jau nebėra įmanoma prasiskverbti į šią rinką – sakome, jog sėkmei patirti reikės rasti gerą nišą, bei idėti daug darbo.

Reikalingas didelis įdirbis

Internete galima dažnai perskaityti, jog Dropshipping verslo modelis nereikalauja pastangos, bei užtenka padirbti po valandą per dieną (ar mažiau).

Galbūt tai tiesa tiems, kurie pasiekė sėkmę bei veiklą vykdo jau 5 – 7 (ar daugiau) metų.

Tačiau mūsų nuomone, tokie teiginiai yra melas tikslinei auditorijai – skaitytojams, kurie dar tik nori pradėti vystyti Dropshipping verslą.

Nuolatinė pastanga

Iš tiesų, pradedant DropShipping veiklą, ypač 2024 metais, tam reikės skirti visą turimą laisvą laiką. Tobulu atveju – po 50 valandų per savaitę.

Suprantama, jog dažniausiai šis verslas yra derinamas su turimu nuolatiniu darbu – tokiu atveju, pirmaisiais metais laisvo laiko nelabai turėsite.

Prekyba Ebay ir Amazon – sudėtinga

Kita netiksli informacija, kurią dažnai suteikia DropShipping entuziastai, yra galimybė nesunkiai užsidirbti iš prekybos Ebay ir Amazon.

Šiuo metu šios platformos yra grūste prigrūstos panašių parduotuvių – tūkstančiai pardavėjų parduoda tas pačias prekes (iš tų pačių tiekėjų).

Realistiškai, jums arba reiktų rasti išskirtinę prekę (bei tiekėją), kurios pasiūla nėra persotinta, arba teks ieškoti kitos rinkos – pardavimo kanalų.

Žema marža

Galiausiai, aptarkime ir Dropshipping maržą – pelno dalį, kurią galėsite pasiimti nuo kiekvieno pardavimo.

Iš tiesų, įprastai marža nėra didelė: apie 15 – 20%, priklausomai nuo produkto.

Nors tai skamba neblogai, turėtumėte įvertinti ir reikšmingam pelnui gauti reikalingus pardavimų srautus, kaip ir mokamus mokesčius ir galimus grąžinimus.

Kaip pradėti DropShipingo verslą?

Mes daug pakalbėjome apie DropShippingo iššūkius – nes norime, kad žinotumėte realią situaciją ir būtumėte pasirengę iššūkiams.

DropShipping – vis dar pelningas

DropShippingas vis dar yra pelningas verslo modelis. Skirtumas tas, jog dabar reikia idėti daugiau pastangos – išsiskirti iš rinkos bei kurti savo brand’ą.

Pagrindiniai žingsniai

Aptarkime pagrindinius žingsnius, kuriuos reikės žengti norint sukurti rimtą DropShipping verslą, galintį atnešti apčiuopiamo pelno.

Šie žingsniai nėra iškalti akmeniu – svarbiausia, kad įvertintumėte kiekvieno aspekto svarbą jūsų verslo keliui į sėkmę.

Pagrindiniai žingsniai:
  1. Nišos paieška, rinkos analizė.
  2. Tiekėjo paieška.
  3. Prekinio Ženklo kūrimas.
  4. Marketingo Plano sudarymas.
  5. SEO vystymas.
  6. Reinvestavimas.

1. Nišos paieška ir Rinkos analizė

Pirmas žingsnis – nuspręsti, kokioje rinkoje planuojate veikti, bei kokius produktus planuojate pardavinėti.

Atkreipiame dėmesį, jog jums nereikia išrasti dviračio – rinka nuolatos nori naujų pasirinkimų net ir populiariose prekių kategorijose.

Čia svarbiausia – kokybė ir patikimumo įspūdis.


Būtinas stiprus USP

Kas yra USP?

USP (Unique-Selling-Proposition) – jūsų propozicija, pirkėjams parodanti, kuo išsiskiriate iš konkurentų, bei kodėl pirkėjams vertėtų rinktis būtent jus.

Yra svarbu, jog rastumėte nišą, kurioje galėtumėte suteikti stiprų USP. Kad ir kokią nišą pasirinktumėte, svarbu, jog konkuruotumėte ne kaina, o suteikiama verte.

Raskite kaip išsiskirti iš konkurentų – atlikite rinkos analizę, bei įvertinkite konkurentų prekes.

USP pavyzdžiai:
  • Greitesnis siuntimas
  • Galimybė personalizuoti prekę
  • Prekė tausoja aplinką
  • Dalis pelno skiriama labdarai

2. Tiekėjų, Sprendimo paieška

Kitas svarbus žingsnis – išspręsti, kaip tiksliai vykdysite pardavimus.

Tai – tiekėjų paieška, e-parduotuvės sprendimas, bei šių susiejimas.

Sukurti el. parduotuvę – paprasta

Šiuo metu viskas gali būti automatizuota – dėl didelio populiarumo atsirado ir sprendimų, su kuriais galėsite pradėti veiklą be jokių didesnių žinių.

Žemiau pateikiame keletą pavyzdžių, teikiančių el. parduotuvės kūrimo (o tam tikrais atvejais – ir automatizavimo) paslaugas.

Platformos pavadinimasKaina
Shopifynuo 24€/mėn.
Wix eCommercenuo 20€/mėn.
Squarespace eCommercenuo ~21€/mėn.
Sellfynuo 21-55€/mėn.
Shift4Shop27€/mėn.

Tiekėjų paieškos

Rasti tinkamus tiekėjus (tiekėją) yra žymiai sudėtingiau – ypač tiems, kurie nori sukurti kokybišką parduotuvę su trumpais siuntimo terminais.

Žinoma, jūs galite rinktis tiekėjus, kuriuos renkasi ir tūkstančiai konkurentų – tiekėjus ,,Aliexpress”, ,,Alibaba” tinkluose.

Tačiau lengvai pasiekiami tiekėjai turi svarių trūkumų.

    Populiarių tiekėjų trūkumai

  • Tos pačios prekės.

    Prekiausite prekėmis, kuriomis jau prekiauja dauguma jūsų konkurentų.

  • Dar mažesnės maržos.

    Dėl to, jog negalėsite pasiūlyti nieko naujo/kitokio, jums teks konkuruoti kaina, o ne suteikiama verte.

  • Ilgas siuntimas.

    Dauguma pardavėjų renkasi tiekėjus iš Kinijos platformų – tai reiškia iki 4 savaites trunkantį siuntimą Lietuvos pirkėjams.

    Būkime atviri – dauguma klientų atšauks užsakymą.

Ieškokite vietinio tiekėjo

Geriausia – rasti vietinį, Europoje esantį tiekėją. Taip galėsite savo pirkėjams pasiūlyti adekvačius siuntimo terminus (2 – 5 d.d.), kaip ir kitokias prekes.

Tiekėjų yra Lietuvoje, o ypač didelė pasiūla yra ir Lenkijoje. Vienintelis skirtumas, jog juos rasti bus sudėtingiau – bet bus to verta.

3. Prekės ženklo kūrimas

Išsprendę pagrindines problemas – nišą, tiekėjus, bei el. parduotuvės sprendimą, jums reikės sukurti savo Brand’ą – prekinį ženklą.

Prekės ženklas – gyvenimo būdas

Jūsų prekės ženklas turėtų ne tik reprezentuoti pasirinktą nišą, bet ir tapti tam tikru gyvenimo būdo veidu.

Apgalvotas prekinis ženklas padės suformuoti USP, bei konkuruoti suteikiama verte, o ne kaina.

Apeliuokite į gyvenimo būdą

Prekės ženklas turi reprezentuoti gyvenimo būdą.

Galų gale, tą patį vyno butelį vyno ekspertai mieliau pirks iš specializuotos vyninės, nei paprastos maisto prekių parduotuvės.

4. Marketingo planas

Nesiimkite DropShippingo aklai – sudarykite marketingo planą.

Marketingo (rinkodaros) planas yra labai svarbus įrankis, jums padėsiantis pažinti savo klientus, nutarti dėl strategijos, kuria remdamiesi platinsite savo parduotuvės žinomumą.


  • Planuokite: Net 90% verslo sėkmės sudaro tinkamas pasiruošimas.

Žemiau rasite mūsų gidą į Marketingo Plano sudarymą – tikimės, jog jis jums pravers.

5. SEO vystymas

Paleidę savo DropShipping parduotuvę, privalėsite skirti didelę dalį laiko puslapio SEO (paieškos variklių optimizacijai).

Puslapio neišpopuliarinsite vien su reklama – tai tik trumpalaikė pagalba, bet ne ilgalaikis klientų šaltinis.

Yra labai svarbu, jog jūsų puslapis pasiektų aukštus rezultatus paieškos varikliuose (pvz. Google) – iš čia generuosite didžiąją dalį savo lankytojų srauto.

Soc. tinklai – svarbūs

Nemažiau svarbūs yra ir Socialinių Tinklų kanalai – nuolatos vystykite savo prekinį ženklą įvairiose platformose.

Soc. tinklai yra geras klientų šaltinis bei būdas įtvirtinti savo prekinio ženklo žinomumą.

Kurkite įrašus, organizuokite bendradarbiavimą su nuomonės formuotojais (instagram), iškelkite įrašus mokamos reklamos įrankiais. Tai atneš nemažos naudos.

6. Reinvestavimas

Paskutinis žingsnis – reinvestavimas. Pradėjus uždirbti pirmąjį pelną, galima pradėti galvoti, jog ties čia įdirbis baigėsi.

Tačiau iš tikrųjų, yra labai svarbu nuolatos vystyti savo parduotuvę bei neužmigti ant laurų.

Mes patariame iškart imtis reinvestavimo – panaudoti dalį pelno (ar visą pelną) tolimesniam parduotuvės auginimui.

Kaip reinvestuoti pelną?

Startuoliai tai daro nuolatos, panašiai elgtis turėtumėte ir jūs – investuokite į reklamą, atgalinių nuorodų (SEO) kūrimą, bendradarbiavimą su žinomais asmenimis ir panašiai.

Šis reinvestavimas gali kelis kartus pagreitinti jūsų parduotuvės augimą – galiausiai, užteks reinvestuoti tik nedidelę dalį pelno, o visą kitą galėsite pasilikti sau.

Mūsų Įsipareigojimas Skaidrumui
Mes, Financer, esame įsipareigoję Jums padėti su Jūsų finansais. Visas mūsų turinys atitinka Redakcines Gaires. Mes atviri dėl to, kaip kuriame produktų apžvalgas (Apžvalgos Procesas) bei to, kaip mes uždirbame (Reklamuotojo Atskleidimas).